středa 19. ledna 2011

Další případ černého rasismu v Olomouci


Další bezdůvodné napadení ze strany cikánů zažil před pár týdny mladík z Olomouce. Když se zhruba před měsícem Kamil N. vydal do olomoucké diskotéky Belmondo, netušil, jaký bude mít tato návštěva konec. U vstupu se Kamil zeptal ochranky, jestli ještě někdo na diskotéce je. Ochranka odpověděla, že ano. Mladík se poté vydal dovnitř klubu kde zjistil, že se tu nachází už jen hrstka posledních se bavících lidí. Rozhodl se tedy z klubu odejít...

„Když jsem přecházel přes parket, nečekaně do mě vrazil z boku mladý Rom. Zeptal jsem se ho, co dělá,“ popsal. V tu ránu už se na něj vrhl zbytek party, který neváhal a zasypal Kamila ranami pěstí. „Pak jsem si kryl obličej. Žádnou ránu jsem ani neměl možnost vrátit. Bili mě čtyři muži. Po chvíli mě povalili na zem a kopali do zad, hlavy i krku. Pak mě tam nechali ležet. Když jsem se vzpamatoval, vyšplhal jsem se na barovou židli. V hlavě mi zvonilo a pískalo. Najednou slyším, jak na mě někdo mluví. Myslel jsem si, že mi jde pomoci,“ vysvětlil mladík. Jenže se šeredně mýlil.

Skupinka cikánů si jen chvíli odpočinula a na mladíka se vrhla znovu, se stejnou surovostí. „Opakovalo se to, co předtím. Bili mě. Pak utekli. Když jsem se zvedl ze země, vydal jsem se domů.“ Zarážející na celém případu je to, že po celou dobu se mladíka nikdo z přítomných nezastal. Až tak daleko došel strach lidí před
cikánskými tlupami, které si můžou dovolit v podstatě všechno a nikdo jim nic nemůže.

I policejní postup je mírně řečeno dosti nestandartní. Přestože vše mladík řádně nahlásil, policisté se mu tři týdny neozývali a asi doufali, že se celá záležitost smete pod stůl. Napadený se policii musel ozvat sám a ta ho minulý týden pozvala na výslech. Celý případ je zatím posuzován jako přestupek proti občanskému soužití.
Bylo by zajímavé pozorovat totožný případ, kde by se akorát prohodili role. Silně pochybujeme, že by tento případ byl posuzován „pouze" jako přestupek proti občanskému soužití. Stejně tak pochybujeme nad tím, že by se opakoval onen laxní přístup policie, která se snaží celou věc zamést pod kobereček. Taková je cena za soužití s cikány…

Proč o takovýchto případech neinformuje například server romea, pan Markus Pape, Věrka Tydlitátová či Klárka Kalibová, kteří mají v opačných případech skoro inkvizitorské řeči? Kde jsou tito samozvaní ochránci lidských práv a bojovníci proti rasismu?

Žádné komentáře:

Okomentovat