Nesmíme brát za
samozřejmé
skandály s poslaneckými výlohami, korupci na vysokých místech a
ani politiky, kteří lžou, aby nás přesvědčili o parlamanetní
demokracii, která je ve skutečnosti jen podvodem na lidi -
tento
Systém sám o sobě je
prohnilý
až do morku kostí.
V minulosti
politický proces zahrnoval malou skupinu zemědělců,
válečníků
a duchovních.
Ti se pravidelně scházeli, aby diskutovali o potřebách
a přáních svých komunit. Zejména šlo o téma bezpečnosti a
blahobytu. Politika samozřejmě vždy čelila zneužívání, ale
Anglo-saský
(Germánský) tradiční systém Witenagemot
(také
známý jak Witan)
byl
jedním z nejvíce decentralizovaných příkladů toho, jak naši
předkové vykonávali politickou správu, která směřovala od
zdola nahoru. Witenagemot
představoval
schopnost smyslu pro pochopení odpovědnosti a povinnosti
vůči lidu, zcela jinak než je tomu u dnešních prospěchářských
politiků.
Witenagemot
vznikl jako ojedinělý kmenový fenomén, který dokonce zahrnoval
lidová shromáždění, která se
čas od času konala na různých místech.
Žel důsledkem invaze Normanů do Anglie v roce 1066 byl Witenagemot
přeměněn na elitnější Curia
Regis, který
sloužil jako poradní orgán Krále a později z něj
vznikl
první parlament. Tato drobná změna se stala velice výhodnou pro
Normanské zřízení, které začalo centralizovat moc do rukou
stále se zmenšujícího počtu lidí. Po anglické občanské válce
v 17. století byla moc monarchie zredukována a větší moci nabyl
parlament. Ten se stal vlivovým nástrojem pro feudály a vládnoucí
třídu, než aby usnadňoval
životy slušných lidí a odrážel jejich názory v záležitostech
běžných dní.
Základním
problémem
parlamentní demokracie je ta
skutečnost,
že je zastupitelská. Skutečně, zatímco je lidem dána možnost
zvolit politické strany a vybrat politiky z jejich regionu, je jim
upřena možnost tyto politiky odvolat nebo nahradit jinými po dobu
několika let – v závislosti na tom, kterého státu a
parlamentního systému se toto
týká. Také z vlastní zkušenosti moc dobře víme, že politici
nejsou moc úspěšní
v dodržování svých
slibů.
Směřují k tomu, aby byli zvoleni a po zvolení zrazují své
sliby. Takže zatímco politici tvrdí, že budou reprezentovat Vaše
zájmy, ve skutečnosti mluví o zájmech strany. Termín strana (“a
party”) se
váže k
části
(“a part”) celku, proto
se od člena parlamentu neočekává,
že bude reprezentovat zájmy všech lidí obývajících určité
území, ale
jen určitou část této komunity
(tedy
jen
ty,
kterými
byl zvolen).
A to všechno bez ohledu na fakt,
že se politici málokdy obtěžují své sliby plnit.
Namísto
zastupitelské demokracie, kterou politici využívají jako nástroj,
kterým dosahují vlastních zájmů na úkor společnosti, věří
Národní-Anarchisté v participaci. Jinými slovy namísto toho,
abychom
hlasovali pro politiky jednou za několik let a pak jim umožnili
chovat se do dalších voleb jak si zamanou, věříme, že by to měl
být právě lid, kdo se chopí aktivní role v politice. Ne na
národní úrovní, ale ve svých regionech. Místo politiků chceme
delegáty. Delegáty, kteří musí reflektovat přání lidu nebo
budou okamžitě vyměněni. Takový proces předejde korupci a
neodpovědnosti a zajistí, že lidé budou mít skutečné slovo v
místních záležitostech, které se jich dotýkají. To bude
znamenat přiblížení se systému,
který bude podobný tomu, co dříve představoval Witenagemot.
Přestože Národní-Anarchisté nevěří v aplikování
centralizovaných pravidel, akceptujeme že skutečná forma
rozhodování bude striktně ustanovena v každé komunitě. A
termín komunita je zde klíčový.
Skutečnost, že
lidé dali tolik moci do rukou států znamená, že společenské
tradice a hodnoty jsou stále rozkládány a to alarmující
rychlostí. Národní zákony a ústavy
jsou relativně moderním fenoménem a předpokládají, že lidé
nejsou schopní
sami se
organizovat
do komunit, do společenství, a tak předali odpovědnost do rukou
státu. Přemýšlejte o tom. To chcete skutečně přenechat své
záležitosti byznysmenům, politikům, různým zastupitelům,
soudcům, celníkům, vojákům, policistům anebo
by jste
raději viděli moc, majetek a zbraně v rukách
komunity, do kterých ve skutečnosti patří? Čím méně budeme
závislí na státu a jeho institucích, tím bezvýznamnějšími
se stanou. Jednou se tak stane a už nebudou potřeba pro požadavky
lidu,
budou
smeteny. Proto bojujeme za komunity proti
státu.