pondělí 18. února 2013

Solidarita ve Francii


Hnutí Generation Identitaire, které vzniklo z Project Apache, je nám v česku celkem neznámé. Není to tak dávno, kdy vzniklo a o svém vzniku dalo vědět celou řadou aktivit. Vedle přednášek na různá témata jako sociologie, metapolitika, historie apod., i různými kulturními a sportovními akcemi. Rozsáhlá aktivistická činnost byla doplněna aktivitami, které známe i u nás – projektem Generation Solidaire zahrnujícím rozsáhlou škálu solidárních aktivit, které jsou zaměřeny na sociální problematiku a pomoc lidem. V rámci této kampaně probíhá v ulicích Francie pomoc lidem bez domova, zahrnující distribuci teplého jídla, čaje, šatstva, dek, přikrývek, apod. Jak je vidno, solidarita se stává jedním z hlavních pilířů myšlení evropských nacionalistů.



Ve Francii existuje podle oficiálních statistik až 150 tisíc lidí bez domova, jde nejčastěji o muže ve věku kolem 26 – 35 let. Ve skutečnosti je počet lidí bez domova daleko vyšší, odhadem jde bezmála až o 3 miliony lidí. Jen v roce 2009 umřelo na ulici bez povšimnutí 406 lidí. Noviny Le Canard Enchainé ve svém článku ze dne 17. října odhalily šokující fakt, že „80% až 95% pokojů, určené pro lidi bez domova, jsou zabaveny pro nelegální přistěhovalce“. Navíc nájmy za toto „sociální bydlení“ jsou nesmírně vysoké. V článku dotazovaný vyšší úředník dodává, že „pokud jde o nelegální imigranty, rozhodně nepřichází v úvahu, aby byli na ulici“. Tato skutečnost a „kastování“ mezi chudými však nechává partaje a politiky naprosto chladnými. 

 
 
V noci 27-28. října v 17 pařížském obvodu zemřel v celkové lhostejnosti 59 letý bezdomovec Bernard, bývalý legionář. Generation Identitaire mu vzdala hold, vzpomínkovou akcí, na které vzpomněli i na další oběti lhostejnosti. 


„Jeho oběť, je jednou z mnoha“, zaznělo, „bývalý legionář, zemřel na ulici, zapomenut, zatímco o kousek dále sídlí ilegálové v tříhvězdičkovém hotelu“. Jak je vidno, stát dělí občany na „dobře chudé“ a „špatně chudé“. Mezi těmito „kategoriemi“ si vláda zvolila tu svoji a tu druhou ponechala zcela bez zájmu, opuštěnou. Naše volba je však jiná – „naše nad všechny ostatní!“ To je poselství kampaně Generation Solidaire.