Hnutí
Generation Identitaire, které vzniklo z Project Apache, je nám v česku celkem
neznámé. Není to tak dávno, kdy vzniklo a o svém vzniku dalo vědět celou řadou
aktivit. Vedle přednášek na různá témata jako sociologie, metapolitika,
historie apod., i různými kulturními a sportovními akcemi. Rozsáhlá aktivistická
činnost byla doplněna aktivitami, které známe i u nás – projektem Generation
Solidaire zahrnujícím rozsáhlou škálu solidárních aktivit, které jsou zaměřeny
na sociální problematiku a pomoc lidem. V rámci této kampaně probíhá v ulicích
Francie pomoc lidem bez domova, zahrnující distribuci teplého jídla, čaje,
šatstva, dek, přikrývek, apod. Jak je vidno, solidarita se stává jedním z
hlavních pilířů myšlení evropských nacionalistů.
Ve
Francii existuje podle oficiálních statistik až 150 tisíc lidí bez domova, jde
nejčastěji o muže ve věku kolem 26 – 35 let. Ve skutečnosti je počet lidí bez
domova daleko vyšší, odhadem jde bezmála až o 3 miliony lidí. Jen v roce 2009
umřelo na ulici bez povšimnutí 406 lidí. Noviny Le Canard Enchainé ve svém
článku ze dne 17. října odhalily šokující fakt, že „80% až 95% pokojů, určené
pro lidi bez domova, jsou zabaveny pro nelegální přistěhovalce“. Navíc nájmy za
toto „sociální bydlení“ jsou nesmírně vysoké. V článku dotazovaný vyšší úředník
dodává, že „pokud jde o nelegální imigranty, rozhodně nepřichází v úvahu, aby
byli na ulici“. Tato skutečnost a „kastování“ mezi chudými však nechává partaje
a politiky naprosto chladnými.
V noci
27-28. října v 17 pařížském obvodu zemřel v celkové lhostejnosti 59 letý
bezdomovec Bernard, bývalý legionář. Generation Identitaire mu vzdala hold,
vzpomínkovou akcí, na které vzpomněli i na další oběti lhostejnosti.
„Jeho oběť, je jednou z mnoha“, zaznělo, „bývalý legionář, zemřel na ulici, zapomenut, zatímco o kousek dále sídlí ilegálové v tříhvězdičkovém hotelu“. Jak je vidno, stát dělí občany na „dobře chudé“ a „špatně chudé“. Mezi těmito „kategoriemi“ si vláda zvolila tu svoji a tu druhou ponechala zcela bez zájmu, opuštěnou. Naše volba je však jiná – „naše nad všechny ostatní!“ To je poselství kampaně Generation Solidaire.