sobota 1. ledna 2011

Stát vybírá za dálnice více peněz, jejich stav se horší


Podle Ministerstva dopravy vybral stát na mýtnem za rok 2010 rekordních 6,6 miliardy korun. Mýto zpoplatnilo české dálnice a "rychlostky" provozy nad 3,5 tuny s cílem získat peníze do dopravní infrastruktury od těch, kteří svojí vahou české silnice likvidují nejvíce. Kdo však po takové finanční injekci pro stát čekal zlepšení stavu našich silnic, zaplakal.

Dálnice D1 je stále svojí úrovní daleko za evropskou sítí dálnic, trasa Praha - Kolín připomíná spíše než silnici bojiště s děrami po střelách a jízda po R7 z Prahy na Chomutov se spíše než komfortní jízdě podobá slalomu mezi krátery. Nadto jsou zde příjmy z dálničních známek, jejichž cena je v současnosti 1200 korun za rok. Když je však Ředitelství silnic a dálnic kritizováno za tristní stav vozovek, vymlouvá se na nedostatek prostředků. Neschopnost státu s těmito prostředky efektivně hospodařit je po zavedení mýta do nebe volající.

Řidiči, kteří si poškodili vozy na trase Praha - Kolín již podávají žalobu na stát. Pokud stát nebude za vybrané prostředky schopen udělat české silnice bezpečné, měli by se řidiči zamýšlet i nad dalšími formami protestu kromě žalob, například formou občanské neposlušnosti či blokádou silnic. Protože když už za něco platím tak chci, aby mé peníze vložené do služby kterou využívám, byly někde vidět !

Stát vybral na mýtném rekordních 6,6 miliardy, navíc ho o čtvrtinu podražil

Žádné komentáře:

Okomentovat